2

Min läromästare har kommit

Idag med posten kom ett paket till mig. det var skickat från Nike och innehöll en bedårande söt Hjärtekatt.

Då jag såg katten blev jag rörd och glad och aldeles varm inombords.

Ännu har jag inte fått veta vad katten heter så om det är en läromästare eller läromästarinna som kommit till mig vet jag inte. Men väldans mysig i allafall.

Målet med denne katt är att den skall försöka lära mig att virka en egen hjärtekatt som kan följas av flera.

Jag vill ju så gärna göra en, men att läsa mönster begriper jag inte men kanske att jag kan lyckas ändå genom att känna, klämma och testa.

Jag får ju aldrig veta om det går om jag inte testar. Men först måste jag fixa någor bra garn. Har mestadels restgarner hemma. Funkar hur bra som helst till syskondjur men då jag gör min första Hjärtekatt vill jag inte trassla med rester. Ett garn i flera färger är målet. =)

Tack du underbara människa. Jag kommer givetvis att visa resultatet här i bloggen när katten (eller vad det nu blir) är klar. Men räkna med att det kan dröja lite.

1 kerstin:

Följa mönster kan inte jag heller. Men du gör det så bra på fri hand så du kommer säkert göra en jättefin katt.Ska kika lite på garn när vi åker till Göteborg på Söndag om jag hittar något bra så hör jag av mig till dig angående det vi pratade om tidigare.



Sen ska det vara iskall coca cola och kall pizza :-)

Jag har katter som ligger här...i delar....får inte ihop det snyggt, speciellt inte nosen =(