4

Syrensaft

Barndomsminnen, ja syrensaft i sig har jag aldrig smakat. Men oj vad nektar jag sög i mig från syrenerna när jag var barn. Gjorde du det också?

Idag snubblade jag över ett recept på syrensaft, det skall absolut testas. Men eftersom syrenerna börjar blomma ut här så får det nog vänta till nästa år med att testa. Någon här som testat att göra eller dricka syrensaft? Vad tycker ni om det?

Vill du läsa hur du kan göra egen syrensaft så klicka - här -.

1 kerstin:

Jag har alltid hört att syrener är giftiga, inte dödligt men att man kan få ont i magen med diarré etc om man äter dem. Klöver saften från rödklöver sög vi i oss är som söt honung, men från syrener har jag aldrig hört talas om och jag som är så gammal :-).

Hej och tack för besöket hos mig!

Jag har faktiskt aldrig provat att smaka själva syrenblommorna. Får väl göra det när jag plockar blommor till saft nästa år...

Det gör absolut ingenting att du länkar till mig. Det är bara roligt!

Ha en fin dag!

3 M:

DET har jag aldrig testat och hjärnan vill inte riktigt tro att det kan vara gott - men värt att prova för spänningens skull ;)

4 Urmor:

den saften måste jag testa,här håller syrenerna precis på att ska slå ut....