3

Ämne 01 - En vanlig dag hemma hos mig

Oj, det här var minsan inget lätt ämne att behandla. Vad sjutton är en vanlig dag för något? Alltså... Jag kan ju berätyta om hur en vardag och hur en helgdag kan se ut, men begreppet "vanlig"vet i tusan om det existerar i våran familj.
 
Helgdag:
För enkelhetens skull så berättar jag om hur denna dag sett ut. Maken kom hem och gick ut en snabbis med Donna, sen fixade han rukost innan han kraschade i min säng med Donna vid sin sida.
 
Halv elva började jag försöka väcka honom och då hade Skräpfia sedan länge varit hos sin kompis. När han kom upp så åt jag min lunch(thaisoppa).
 
Efter det blev det en till promenad med Donna innan vi åkte till loppis för att lämna in lite kläder samt kolla om vi fått in några pengar, och det ade vi ju, mer än vad jag trott. De räckte mer än väl till det vi köpte, så pass att vi även gick in och hämtade en jacka till. Skräpfia behöver ha en i reserv eftersom hennes jacka har en förmåga att bli blöt ofta. Inte så konstigt kanske eftersom hon så ofta är ute.
 
När vi var klara på loppis så åkte vi in till stan. Där blev det ett besök på Karlssons, och ja där hittade vi en hel del intressant. Sen in på Skokanonen där jag tittade efter vinterskor till mig. Men nä, jag hittade verkligen inga alls. Eller jo, ett par, identiska med de jag lånat av maken, till och med samma färg så nä, vi avvaktar lite så får jag kolla på flera ställen.
 
Sen åkte vi till Clas Ohlsson, även där hittade vi en del, skålar, kallendrar till barnen och lampor till oss själva.
 
Väl hemma var det dags för min promenad med Donna för jag ska gå ut med henne minst en gång om dagen har jag tänkt mig. Sen mot sommaren skall jag försöka öka upp det till två gånger om dagen, i början på helgerna för att därefter öka upp det.
 
En vardag:
Hmmm... En vardag ser ofta ut som såhär typ, jag vaknar väldigt motvilligt. Sätter mig vid datorn och försöker vakna. Tittar troligen på ett avsnitt av någon serie medan jag äter frukost. Sen klär jag på mig och går ut till bilen som hämtar mig och köör mig tll jobbet. Efter jobbet åker jag hem igen och då går jag ut med Donna. Sen sätter jag mig vid datorn en stund igen, ser på lite serier, kollar bloggar, bloggar själv, äter middag och så småningom  går jag och sover.
 
Ämne 01 - En vanlig dag hemma hos mig 
Ämne 02 - 3 saker du inte vet om mig
Ämne 03 - Mitt favoritland 
Ämne 04 - Favoritsaker
Ämne 05 - Det här språket vill jag tala flytande 
Ämne 06 - Dåliga vanor och laster 
Ämne 07 - Bloggfavoriter 
Ämne 08 - Mina favoritskor 
Ämne 09 - Så här ytlig är jag  
Ämne 10 - Mitt bästa sminktips  
Ämne 11 - Min favoritbutik 
Ämne 12 - Så här var jag i skolan
Ämne 13 - Vanliga fördomar om mig
Ämne 14 - En person som alltid gör mig glad

Min julkalender på bloggen har startat och lucka 1 är uppe! Kika gärna in och delta! :-D

2 Amanda:

har en julkalender på min blogg! I dagens lucka kan du bla vinna en body lotion från juicy couture! kika in:) kram

3 Marie:

Tror jag stjäl listan för fantasin tryter känner jag :)

Svar: Det tycker jag att du gör helt rätt i. Jag snodde den själv innan fast då var den i formen att man skulle skriva ett inlägg/dag. Men sådant fungerar aldrig för mig så jag ändrade. =)
aspieblogg.se