5

Utmaning från B3tty

För ett tag sedan skickade jag en utmaning till B3tty och sen fick jag tillbaka den så nu tänkte jag svara på den. När jag svarat på de 11 frågorna så är meningen att jag skall skriva 11 nya frågor och därefter utmana 11 bloggvänner med mina nya frågor. =)

Snälla söta, när ni svarat så kan ni vällan änka till mig.

 

  1. Om du läser böcker vad föredrar du för genrer?
    -- Skönitteratur men just nu läser jag inte alls så mycket som förr.
  2. Vilken bok skulle du rekommendera?
    -- Det är nog i såfall självbiografin "Kunde någon älska lillebror?" skriven av Stig Fredriksson i sammarbete med Maria Waxin. Här kan läsas mera om boken.
  3. Läser du samma sorts böcker som när du var yngre? Berätta gärna mer.
    -- Njaä... Hmm.. Lite både och skule jag nog säga. ;-) Men äser mest Allas nu för tiden och så Kalle Anka och Bamse som jag inte "växer" ifrån. =)
  4. Finns det någon bok som förändrat dig?
    -- Hmm.. Njaä... inte vad jag kan komma på. Däremot så¨har jag förändrats sedan jag läst psykologi.
  5. Vad lyssnade du på för musik som yngre?
    -- Mestadels Elvis Presley och blandade dansband.
  6. Har din musiksmak förändrats sen du var yngre, på vilket vis i så fall?
    -- Mmm... det har den nog, till viss del i varje fall. Nu gillar jag tex Marie Boine.
  7. Vilken artist/grupp rekommenderar du?
    -- Marie Boine
  8. Berätta om det finaste minnet du har
    -- När min dotter var aldeles nyfödd.
  9. Berätta om det pinsammaste du gjort
    -- Kan inte komma på något som "jag gjort" däremot en pinsam händelse. Jag var ilag med en norrlänning och vi hade glömt att låsa dörren. Vid helt fel tillfäle stormade han rätt in på rummet.
  10. Berätta om din högsta dröm
    -- Att se mina barn och eventuela barnbarn växa upp.
  11. Och en klassiker, vad skulle du vilja förändra i världen?
    -- Kunde jag ta bort alla krig skulle jag göra det.
De jag vill utmana denna gång är följande: Jilina | Bondmoran | Marie | En flicka som är stark |Mimi | Emelie Angelstar | Mirka | Drömmen om 11 barn | Lilith | Eira | Är ni flera som vill svara så är det givetvis helt ok, lämna länk som kommentar så kommer jag och läser.

Här kommer era frågor:
  1. Om du fick ändra bara en enda sak i ditt liv (som varit) vad skulle det vara och varför?
  2. Om du plötsligt ärvde 1 miljon, men kravet var att du skänkte bort 800.000:- till 3 olika ställen, vilka ställen väljer du?
  3. Om du i ditt nästa liv skulle bli en möbel, viken vill du då bli? Motivera!
  4. Nämn 3 tv-serier jag bara måste se.
  5. Nämn 4 bloggar som står högt upp på din favoritlista.
  6. Vilken färg föredrar du på dina kläder?
  7. Vilken bilmodell och färg vill du helst ha. Kravet är att alla i din familj (ej dina egna bröder, systrar föräldrar utan din partner och barn) får plats i bilen.
  8. Om du vill åka på billig semester i sverige med din familj, vart åker du då och varför?
  9. Mjölk eller Cola?
  10. Vad för tävlingar vill du helst se i min blogg? Vad vil du kunna vinna?
  11. Loppisar eller Ikea?

Kul att du besvarade mina frågor med. :)



Jag har besvarat dina kommentarer hos mig i ett eget inlägg: http://www.b3tty.com/2012/06/svar-pa-kommentarer/

Klart jag är med, jag svarar inte idag men lovar att göra det snarast, säger till när jag är klar :-)



Kul frågor förresten :-D



Kram

Bondmoran

hej & tack för utmaningen! jag kom på att jag hade en tidigare som jag inte svarat på från dig så jag tog alltihop i ett inlägg nu ;)



http://jessi91.spotlife.se/2012/06/03/elva-fragor-ganger-tva/#respond



Stor kram <3

5 Emma:

Jag har antagit utmaningen :)