5

En liten söt pojke

Idag åkte mannen och jag in till stan med destination Arken Zoo. Jag skulle titta lite på möss och se om de hade bilder på råttorna man kunde beställa. Men mannen var ju inte helt förtjust i tanken på att få en mus eller råtta som familjemedlem så han frågade sådär som bara han kan om jag inte kunde överväga att skaffa en hamster i stället.

Då gick jag med på att titta på hamstrarna med innan jag bestämde mig helt. Det jag däremot var bergfast bestämd med var att det skulle vara en kille.

Hur som helst han jag inte mer än in i rummet med burdjuren innan jag blev aldeles förälskad. Fram kom en jätteliten söt gråmelerad hamster. Den var lik den på bilden som jag lånat från google, men mycket sötare.

Vi gick till kassan och frågade om vi kunde tinga dvärghamstern och hämta den på tisdag. Personalen tyckte att det var lite väl lång tid att ha ett djur tingat hos dem. Men däremot kunde vi hämta på tisdag om vi betalade hamstern nu så det gjorde vi. Fanns inte mycket annat att välja på.

Ni vet, ibland blir det bara ett stort wow och man vet att det är rätt redan vid första ögonkastet, att man liksom är gjorda för varandra. Så kändes det nu.

Men jag har ett problem, vad ska han heta? Hjälp mig, överös mig med passande namn för en söt liten dvärghamsterklille.

1 qat:

Mino! ;)

Varför inte grey? :)



Sv: Haha ja det brukar vara så, men jag tycker det går i vågor ena gången blir man inte av med något och nästa blir man av med allt och får mer för det än man trodde :)

3 Anonym:

Jag hoppas bara du inte släpper ihop din nya hamster med din dotters för hamstrar är fruktansvärt aggressiva mot varandra och slåss tills en av dem dör. Vill man ha två hamstrar måste de vara kullsyskon och uppvuxna tillsammans. Enda gången hamstrar funkar ihop är när det är dags att para sig. :/

Evert :-) Han va riktigt söt.

Ha en go helg!

5 Anonym:

Dobby!! Lite sent men men kanske en till hamster!!!???