1

Jag är utmanad

Jag har fått en utmaning av Emely!!

Regler: - Har du blivit utmanad så ska du svara på de 11 frågor din utmanare gett dig och posta på din blogg! - Välj sedan 11 nya att utmana och länka i ditt inlägg. - Hitta på 11 nya frågor till dem!

Här kommer Emelys  frågor som jag ska svara på:

1. Läser du helst böcker eller tidningar?
Jag kan inte välja eftersom jag gillar variation. Sen beror det också på hur mycket tid jag har. =) Vad gäller tidningar så föredrar jag veckotidningar typ Allas.

2. Tittar du helst på tv-serier eller film?
Tv-serier helt klart. Filmer tar oftast halva filmen att komma in i och lagom då man kommit in i den och "lärt känna" karaktärerna så tar den slut. 

3. Vilken film genre är din favorit?
Drama

4. Vilken är din absoluta favoritfilm?
Ingen aning men serie så är det Little house on prarie

5. Vilken är din absoluta favoritbok?
Ingen aning!

6. Vilken författare gillar du mest och varför?
Kanske barnsligt, jag vet inte men Astrid Lindgren har alltid haft en speciell plats inom mig.

7. Hur många böcker läser du i genomsnitt under ett år?
Vet ej, mycket mindre än då jag var yngre. Nu har familjen och datorn och tvserierna tagit mycket av tiden.

8. Hur många filmer ser du i genomsnitt under ett år?
Ojojoj... många...

9. Vilken tv-serie är din favorit?
Little house on prarie

10. När tycker du mest om att läsa?
När jag behöver koppla bort mig själv från verkligheten och inte har tillgång till dator eller serier.

11. När tycker du mest om att se på film?
När jag inte har någon serie som jag sträcktittar på avsnitt efter avsnitt då ser jag gärna filmer.


De jag utmanar är följande:
Lilith, Emelie, Annika - Drömmen om 11 barn, Mimi, Jilina, Marie, Sara, Pappa Anders, Hillsmother, Mirka, Emilia

Här är era frågor:
1. Har du något beroende?
2. Vad skulle du inte klara dig utan under en veckas tid. (max 3 saker)
3. Du ska på semester och bo på en camping i två veckor, vad föredrar du, tält, husvagn eller campingstuga? Varför?
4. Bärbar eller stationär dator? Vilket är viktigast för dig att ha om du bara får välja en?
5. Du blir bjuden på en resa till Australien och får ta med dig max en vuxen eller 2 barn. Vem/vilka följer med?
6. Vad är viktigt för dig då du väljer mobiltelefon? Vilken föll ditt val på senaste gången du köpte en ny eller begagnad? Varför valde du den?
7. Ett litet barn som du aldrig sett ringer på din dörr och har gjort sig illa, vad gör du?
8. Du ska ha grillkväll med dina vänner, vad föredrar du, knytkalas eller att göra allt själv?
9. Om du fick välja helt fritt, hur vill du bo?
10. Hur ser ditt liv ut om 10 år?
11. Dina barn eller din partner vill skaffa djur, valet står mellan orm, råtta eller hamster, vad föredrar du?

Lycka till vänner och jag ser fram emot era svar på frågorna så missa inte att säga till när de kommit.

 

1 M:

Jag har besvarat frågorna nu...